Azt, hogy hogy nézel ki, mennyire vagy túlsúlyos vagy éppen túl sovány, 70%-ban a táplálkozás, 30%-ban a mozgás határozza meg. Edzhetsz minden nap, ha mellette péksüti a reggeli, mekis hamburger az ebéd és lángos a vacsora, sosem fogsz eredményeket elérni!

A Slow Food mozgalmat 1986-ban hozta létre egy olasz fickó, Carlo Petrini, és azóta 160 országban terjedt el. Lényege, hogy fogyasszunk helyi, szezonális termékeket, és szemben a McDonald's gyorsételeivel, ezeket lassan, az ízeket élvezve fogyasszuk el.

De neked milyen konkrét hasznod származik ebből?

1. Az agyadnak legalább 20 perc szükséges ahhoz, hogy a jóllakottságot érezze, tehát ha lassan eszel, az agyad kevesebb étel után kiteszi a STOP-táblát, vagyis kisebb mennyiségtől jóllaksz.

2. A helyi termelők szezonális zöldségei, gyümölcsei megadják szervezetednek a szükséges tápanyagot, amivel a betegségekkel szemben is könnyebben veszed fel a harcot.

3. A feldolgozott, mesterséges anyagokkal teli ételekkel szemben a szervezeted könnyebben értelmezi a friss zöldséget, gyümölcsöt, így nem raktározza azt.

tevhitek_n.jpg

Budapesten a vásárcsarnok jó hely lehet az ilyen zöldségek, gyümölcsök, húsok beszerzésére, de bármelyik városban jó választás a piacon a bio-néniktől, bio-bácsiktól vásárolni.

P.


A kép forrása: hazipatika.com

A bejegyzés trackback címe:

https://fitspiration.blog.hu/api/trackback/id/tr85537823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.