fitspiration 2013.10.01. 19:39

SPINNING

A spinning az egyik legkiválóbb kardió edzés, amivel találkozhatsz egy fitness terem repertoárjában. Egy órán akár 700-800 kalóriát is elégethetsz, hiszen 60 percen keresztül folyamatos mozgásban van a tested, egy pillanatra sem állsz meg.

 

Most már szinte minden fitness terem órarendjében szerepel a spinning vagy spinracing. Ezen az órán egy különlegesen tervezett kerékpáron teker egyszerre 10, 20 vagy akár 30 ember. Az óra hangulatát a zene, az oktató, illetve az edzéstársak adják. A feladat annyi, hogy a zene ütemére kell tekerni. Elsőre egyszerűnek tűnik, de egy spinning óra alatt többféle tempóba kell olykor száguldani, vagy egy sík terepen ütemesen haladni. Enyhe emelkedők, vagy akár magas hegyek megmászására is lehet számítani egy egy tekerés alkalmával. 

Spinning vagy spinracing

Alapvetően mindkettőre igaz, hogy zenére végzett kerékpáros aerobic óra, azonban az alapvető különbség az az, hogy míg a spinningnél a felsőtest nem mozog, addig a spinracingnél igen. Utóbbinál karhajlítások, kitartások, statikus mozgáselemesek is megtalálhatóak, melyek változatosabbá, hangulatosabbá teszik az órákat. Illetve spinracing órán szinte soha nem ülünk le, viszont spinningen vannak ülve tekerések, viszont ezek abszolút oktató függők, hogy milyen órákat szeret, illetve szokott tartani.

Mire érdemes először figyelni?

Kezdőként mindenképpen érdemes a következő tanácsokat megfogadni:

  • Legalább 7 dl folyadékot vigyél magaddal, mivel hatalmas intenzitású sportról van szó, és a fokozott izzadás következtében nagy a folyadékvesztés, amit feltétlenül pótolni kell tekerés közben.
  • Az edzés közben folyamatosan csepegő izzadtság nagyon kellemetlen tud lenni, ezért érdemes törölközőt használni. Ezenkívül a  tenyér is erőteljesen izzadni fog és a kormányon való csúszkálás elkerülése érdekében is célszerű törölközőt tartani magunknál. Én egy kisebb törölközőt szoktam a kormányra teríteni.
  • Ha először mész órára látni fogod, hogy sokan spinning cipőben tekernek. Ezt "rácsatolják" a pedálra és így csak a tekerésre kell figyelniük az óra alatt, illetve kényelmesebb is az ilyen cipőkben tekerni. Ezt a cipőt beszerezni akkor érdemes, ha már beleszerettél ebbe a sportba és rendszeresen legalább heti 3x fogsz tudni órára menni. Addig keress egy olyan sportcipőt, aminek vastag, illetve keményebb a talpa. Ugyanis a testsúlyod a talpadra nehezedik, így egy puha talpú cipő esetében vágni vagy nyomni fogja a talpadat a pedál.
  • Ezen kívül érdemes első alkalommal a tartásra odafigyelni. Ezalatt azt értem, hogy ne a karodra helyezd a testsúlyod, mert akkor a csuklódat terheled. Próbáld combból megtartani magad, akkor nem lesz semmi baj.
  • Sokat segít az is, ha a kerékpár helyesen, a testi sajátosságainknak megfelelően van beállítva. Mindenképpen kérjük az edző segítségét ebben, de alapvetően a következőképpen kell beállítani a biciklit: az ülés olyan magas legyen, mint állva a csípőd. A kormányt azt kedvedre állítsd be, van aki magasabbra, van aki alacsonyabbra szereti állítani. Első alkalommal legyen picit magasabban, úgy könnyebb lesz tekerni. Az ülés távolságát pedig úgy állítsd be, hogy az üléshez érinted a könyököd és a kormány felé kinyújtod a kezedet. Az ujjaid vége,  a tenyered eleje már érintse a fémet, akkor kényelmes lesz a távolság. Ezután próbáld ki a tekerést, ne legyen nyújtva a lábad egy-egy tekerésnél, de túlságosan behajlítva se kényelmes tekerni. A csípőd ne mozogjon, és érezd kényelmesnek az ülést Ha sikerült jól beállítani a bicajt, jegyezd meg a magasságokat (számokkal jelölve vannak) és akkor legközelebb 1 perc alatt már rögtön be is tudod állítani.

kép forrása: viviendosanos.com

A.

A bejegyzés trackback címe:

https://fitspiration.blog.hu/api/trackback/id/tr225540842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.